Turiști în scop de afaceri în Timișoara? Da, VREAU!



Turismul de afaceri
 

    Turismul de afaceri din România este o piață în continuă creștere în ultimii ani, pe fondul necesității companiilor de a folosi acest instrument pentru a-și dezvolta businessul, în contextul economic actual. Călătoria de afaceri poate fi considerată pilonul central al industriei turistice, deoarece pentru o mare parte a oamenilor de afaceri, călătoria face parte din activitatea zilnică.

    Astăzi luăm parte la fenomenul globalizării activității marilor companii, ceea ce face ca domeniul turismului de afaceri să fie într-o continuă expansiune.
Turismul de afaceri aduce multe avantaje atât comunităților locale, cât și țărilor ce sunt preferate pentru organizarea unor evenimente de amploare. De asemenea, turismul de afaceri aduce încasări mai mari decât turismul de leisure. Organizarea profesionistă de reuniuni este extrem de benefică, atât pentru imaginea publică a țării, cât și pentru agenții economici locali implicați în procesul de organizare al evenimentelor.

    Turismul de afaceri este considerat principala sursa de venituri pentru industria hoteliera autohtonă, atât în București cât și în principalele orașe ale țării. Majoritatea clienților provin din Europa, respectiv Ungaria, Germania, Italia, Turcia, Polonia, Franța, Austria, Cehia, Marea Britanie, Olanda etc.
Organizarea disciplinată, derulată de echipe de profesioniști, de conferințe, reuniuni și alte evenimente, poate fi considerată componenta cea mai eficientă și mai profitabila din turism. Tocmai de aceea, în ultimii ani s-a constatat un interes ridicat al investitorilor în dezvoltarea acestei oferte, mai ales în București, Timișoara, Brașov, Oradea, Arad, Cluj, Sibiu și Constanța. Astfel, industria organizării profesioniste de evenimente devine un domeniu de reală utilitate pentru comunitățile locale.
Din ce in ce mai multe firme românești, având un management modern, folosesc drept mijloc de motivare, călătoriile plătite de firmă oferite angajaților cu rezultate lăudabile. Tot ele sunt și cele care recurg la metode moderne de training, de lansări de produse sau de team-building. Astfel, au apărut tot mai multe agenții de turism specializate în oferirea de servicii legate de aceste tipuri de evenimente.

    Având în vedere avantajele economice clare ale acestei forme de turism, Timișoara trebuie să profite și ea de trendul ascendent al turismului de afaceri pe plan mondial și național.

    Pentru a-și putea dovedi dinamismul și eficiența, turismul de afaceri în Timișoara trebuie să beneficieze de un sprijin puternic din toate perspectivele. În primul rând, creșterea economică trebuie continuată, precum și politica de atragere a investițiilor străine. În al doilea rând, calitatea serviciilor oferite de hoteluri și restaurante, de agențiile de turism specializate și de centrele de afaceri, trebuie să fie ireproșabilă. De asemenea, de importanță maximă este și profesionalismul operatorilor și organizatorilor de evenimente. Așadar, implementarea cu succes a acestor direcții va determina o creștere a fluxului de turiști în scop de afaceri în Timișoara.

    Însă, cel important motiv pentru care turiștii în scop de afaceri aleg capitala Banatului, rămâne faptul că Timișoara este o destinație inedită, pregătită să își impresioneze vizitatorii cu o combinație unică de valori naturale, culturale și istorice, bine păstrate și etalate cu generozitate și ospitalitate.